zModal Titel
X
geblgfdgfdlgsfdlg
7° C
MENU
  • in het nieuws
  • beauty
  • gezondheid
  • lifestyle
  • eten & drinken
  • celebs
  • video
  • Nieuwsbrief
in het nieuws
beauty
gezondheid
lifestyle
eten & drinken
celebs
video
Welkom bij Happylicious Forums.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 40
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jul 2009
    Reputatie Macht
    0

Drastisch vermageren

Hallo, zijn hier mensen die in het verleden drastisch vermagerd zijn ?
    Welke methode heb je dan gebruikt ?
    Ik ken een paar mensen die enorm snel zijn afgevallen op heel korte tijd.
    Het enige wat ze aten was een potje yoghurt of zo, en veel water drinken.
    Er was iemand die tot 6 flessen water per dag dronk !
    Dat is heel gevaarlijk, je kan een watervergiftiging krijgen en doodgaan...
    Maar die mensen zijn nu nog altijd heel slank.
    Het is alsof ze al die kilo's opeens kwijt wilden, en er voor gààn.
    Het ging over maximum 10 kilo, ik weet niet hoe lang ze er echt over deden, maar voor mij was het maximum een maand.

Ik ben die mensen uit het oog verloren, ik kom ze nog slechts sporadisch eens tegen, maar ik ben van plan om ook op die manier af te vallen.
    Alle diëten heb ik al uitgeprobeerd, maar ik denk dat een korte periode streng lijnen voor mij het beste gaat zijn.
    Enkel water, soep, een stuk fruit,... gedurende een paar weken.
    En daarna gezond eten. Ik kan het niet opbrengen om maandenlang te diëten, ik wil liever de korte pijn.
    Iemand die dit klaargespeeld heeft ?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    12

Re: Drastisch vermageren

Eh... Ten eerste kun je op een maand tijd géén 10kg kwijt geraken. Zelfs niet (en al helemaal niet eigenlijk) als je enkel 1 yoghurtje per dag eet. Als je dat doet valt je verbranding volledig stil en ga je geen gram vermageren.
    Ten tweede, na die maand wil je weer "gewoon" kunnen eten dus dan ga je gigantisch verdikken (ah ja, want je lichaam is gewoon aan 1 yoghurtje en denkt, 't is de moment om een vetreserve op te bouwen!)
    Denk jij echt dat die mensen op die manier blijvend vermagerd zijn? Droom verder zou'k zeggen, sorry als 't cru klinkt...
    - Il faut faire de la vie un rêve, et faire d'un rêve une réalité -

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Reputatie Macht
    9

Citaat van: Jaila
    Er was iemand die tot 6 flessen water per dag dronk !

Enkel water, soep, een stuk fruit,... gedurende een paar weken.

Zoveel water, dat is toch niet haalbaar...
    En wat je schrijft van water, soep en fruit: dat is het soepdieet. Ik ben absoluut tegen die crashdiëten, het maakt je kapot. Toch heb ik uit nieuwsgierigheid het soepdieet tegen beter weten in geprobeerd. Ik heb het 4 dagen volgehouden, afgezien van de honger en barstende hoofdpijn. Probeer dan maar eens geconcentreerd te werken.

Als je wil afvallen: eetgewoonte aanpassen en bewegen! Wil je veel kilo's kwijt? Zoek dan aub professionele hulp, mensen die weten waarover ze praten, maak je lichaam niet kapot. Ik wil je niet desillusioneren, het is gewoon een goeie raad. Crashdiëten zijn goed voor even, maar je komt hoogst waarschijnlijk binnen de korste keren alle kilo's kwijt.

Toch nog veel succes!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Reputatie Macht
    14

Minder snoepen, frisdrank, fastfood en suikerrijke zaken (geen dessertjes dus!).... je gaat het dan ook voelen

Voor de rest, bovenstaande commentaar zijn uitstekend Veel afvallen op korte tijd kan lukken, maar eens je terug normaal eet (zelfs gezond en kleine porties) dan gaat je lichaam zeggen "eindelijk eten!" en gaat het zich eraan vastklampen. Resultaat: dikker worden en het ergste, het gaat er niet meer af!
    Et alors?

bie_bo
    Guest

Als 30 kilo genoeg is om drastisch te noemen ik, al 2 jaar alles kwijt, met de hulp en het systeem van Weight Watchers en wilskracht.

Het afvallen is niet moeilijk, de kilootjes eraf houden is veel moeilijker vind ik persoonlijk.

en een dieet waarbij je heeel veel afvalt en nadien terug teveel/verkeerd eet en je kilo's wegblijven, DAT BESTAAT NIET.

Op je eten letten is voor de rest van je leven.

Je moet jezelf gewoon een betere gezondere manier van eten aanleren, zonder honger te lijden, die je voor altijd kan volhouden.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    Aug 2003
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    24

ik weet dat ik een jaar geleden mijn eetpatroon eens compleet dooreen had gegooid, en ik was toen 10 kilo kwijt op 5 weken tijd. ik was niet op dieet gegaan, maar was kleinere porties gaan eten, eten anders gaan combineren, en beginnen sporten en zwemmen..

nou ja, toen stopte ik (ging ergens logeren) en op drie maanden tijd was alles er weer terug aan.

pff
    ikke

annabel
    Guest

Ik denk dat BieBo gelijk heeft en ik heb het resultaat met eigen ogen gezien !

Guest

Ik ben ooit op 2,5 jaar tijd 30kg afgevallen en nu, 8 jaar later, zijn er 40kg terug bij...

Het afvallen ging geleidelijk aan en gebeurde onder professionele begeleiding. Van het moment dat die begeleiding gestopt is en ik dacht dat ik weer kon eten wat ik wou, kwam ik het dus weer terug bij. Het is niet het diëten zelf, maar het eraf houden dat het moeilijkste is, net zoals bie-bo zei.

Als het volledig eraf moet blijven, zal je altijd op je eten moeten letten en dus op dit moment je hele eetgewoonte moeten aanpassen.

Gezonder eten en meer bewegen...

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Reputatie Macht
    0

Als je het toch vlug wil doen, maar toch nog enigsinds verantwoord, neem es een kijkje op het proteinedieet. Dat gaat snel en je eet wel zonder je verbranding teveel te verlagen. Beter een een yoghurt per dag.
    En voor de rest, ja levensgewoonte aanpassen. Jammer genoeg...het is een levenslange strijd en heel vermoeiend.
    Op mn 16e woog ik 86kg
    Ik ben nu 33 en weeg 62... maar het is elke dag opletten. Als ik es iets lekkers eet, dan kom ik direct bij en moet ik weer een paar dagen streng zijn, dwz geen suiker maar enkel groenten en mager vlees. Ik maakte voor mezelf uit dat ik niet meer boven 65 wil. Zodra ik daar ben, is het groot alarm, (zoals 2 weken geleden) en dan vlieg ik er weer streng in. Want ik beloofde mezelf nooit meer dik te worden;
    proteinedieet start 65kg
    huidig gewicht 55kg
    1m64

bie_bo
    Guest

Protdieet is ok als je het onder een degelijke controle doet en niet steeds in en uit ketose gaat, want dan is het minder gezond (heel belastend voor je pancreas (insulineaanmaak). en het is zwaar.
    Ik heb vroeger (zie topic prot 1) toen het pas opkwam een 3-4 maand op 4 zakjes per dag geleefd en wat groenten (zonder zondigen), en dan nadien het afbouwen en terug opbouwen nog.

WW is makkelijker omdat het eigenlijk niet aanvoelt als dieten, je mag alles eten (met mate) en het is dàt wat je leert. je mag vb een stukje chocolade eten maar gene heeeeele blok he , je mag eens frietjes eten maar niet elke dag een familiepak met alles erop en eraan.

In het begin is dat tellen en opschrijven wat lastig, maar na een tijdje als je het systeem echt goed doorhebt dan wordt dat een automatisme.

Bladwijzers

Forum rechten