zModal Titel
X
geblgfdgfdlgsfdlg
7° C
MENU
  • in het nieuws
  • beauty
  • gezondheid
  • lifestyle
  • eten & drinken
  • celebs
  • video
  • Nieuwsbrief
in het nieuws
beauty
gezondheid
lifestyle
eten & drinken
celebs
video
Welkom bij Happylicious Forums.
Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 43
    goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    15

Re: Geld vragen als cadeau

Geld/cadeaus vragen voor een housewarming vind ik absoluut not done.
    Weet je eigenlijk wel waarvoor een housewarming dient?
    When I'm good, I'm good.
    When I'm bad, I'm even better!

I_Bella
    Guest

Even een quote van Wikipedia:

A housewarming party is a party held on the occasion of moving into a new residence. It is an occasion for the hosts to present their new home to their friends, and sometimes for friends to give gifts to furnish the new home. Gifts are customary but not necessary. They usually consist of something for the new house (such as a potted plant, a vase, or a picture frame) or something to be enjoyed during the party (such as a bottle of wine, some cans of cider, a bouquet of flowers, or a Gift basket of foodstuffs).

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Reputatie Macht
    12

Ik vind het al not done om cadeaus te verwachten voor een housewarming, laat staan om op de uitnodiging te zetten wat voor cadeaus je wil.
    Wij zijn binnenkort uitgenodigd voor een housewarming en er werd een mail rondgestuurd door één van de andere genodigden met de vraag om geld samen te leggen en als bijdrage af te geven aan het één of ander dat het koppel graag wou kopen. Wij gaan daar dus niet aan mee doen. Ik vind een fles wijn of een plantje meer dan genoeg voor zo'n housewarming.

Ik zit nu zelf trouwens met het dilemma voor ons trouwfeest. Zelfs als is het dan een trouwfeest, het is een doorn in mijn oog als ik op de uitnodiging moet zetten dat we liefst een envelopje krijgen. Maar anderzijds vind ik het ook zo zonde als de mensen dan met spullen afkomen die we al hebben of die we afschuwelijk lelijk vinden. Aargh echt een dilemma vind ik.

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    30

Ik zou dat niet eens durven: een cadeaulijst maken voor een housewarmingfeestje: 't is gene trouw he zeg!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Reputatie Macht
    13

Eind verleden jaar had mijn dochter en vriend een housewarmingparty (wij noemen dat een inbranding)
    Achteraf zei ze dat ze helemaal niet gedacht had aan geschenken, maar dat vaste clan 50 euro per koppel uitgelegd had. Ze zei dat ze zich daar helemaal niet goed bij voelde.
    En uiteindelijk is het een "geven en terugkrijgen" = een nuloperatie. In mijn ogen is een kleine verrassing veel leuker, het plezier van het uitpakken alleen al:-)
    Martelen is menselijk. Dieren doen het niet.

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    13

Ja, zo denk ik ero ok over helenaatje!
    In onze vaste bende (vroeger meer dan nu) wordt er voor verschillende gelegenheden vaak samengelegd (verjaardagen - housewarming - ...). Er zorgt dan iemand voor een leuk cadeautje, of (meestal) voor een aantal kleine cadeautjes. Meestal gaat dat dan maar over 3-5€ per persoon, maar omdat je allemaal samenlegt kan je daar toch iets leuks mee kopen. Ik vind dat altijd heel leuk, zowel om te geven als om te krijgen!
    Meer moet dat allemaal niet zijn vind ik...

Dwarfje: voor een trouw snap ik het wel dat je een envelopje zou zetten. Dat gebeurt zo vaak, daar gaat niemand over vallen! (ik zou mezelf daar ook een beetje ongemakkelijk bij voelen om het erop te zetten, maar als gast heb ik daar geen enkel probleem mee).
    - Il faut faire de la vie un rêve, et faire d'un rêve une réalité -

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    0

Ik vind dat dus echt degoutant, die uitnodigingen met die envelopjes en rekeningnummers erbij, dat is zo echt van: hou u brolcadeaus maar voor uzelf wij willen enkel harde cash.
    Nogal onpersoonlijk, dan vind ik een heel klein goedkoop, maar wel speciaal uitgekozen pakje veel toffer, zelfs al is dat bij wijze van spreken een kindersurprise ei! Ik zou mij trouwens maar heel ongemakkelijk voelen om geld te krijgen van vrienden enzo...
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred]A chacun son chat[/COLOR][/FONT]

ni te stoppen Array
    Ingeschreven
    May 2007
    Reputatie Macht
    30

Inderdaad het cadeau waar ik 't meest mee heb staan wenen van emotie was een soeptas met een franse bulldog op

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    17

Mijn uitnodigingen zijn weg en er zijn enkele mensen die spontaan vroegen of ik een lijstje had

Ik heb absoluut niet op mijn uitnodiging vermeld dat er een cadeaulijst is of dat ik geld wou, ik zou zoiets nooit doen hoor

Ik heb wel vermeld dat ze niet met schoenen binnen mogen , wel in een leuke context "dresscode: en dan een foto van coole sokken en een een verbodsteken met schoenen", de mensen mogen ervan denken wat ze willen, mijne nieuwe vloer heeft veel geld gekost en ik zou het absoluut niet waarderen als er putjes of krassen in zijn van schoenen, ik kan ook niet tegen iedereen dat binnenkomt zeggen "schoenen uit" dus voila vond ik dat kunnen

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    17

Awel maar echt serieus, wete waar ik al heel blij mee zou zijn? Gewoon een leuk kaartje!!

Maar ik krijg dan ook super graag kaartjes

Bladwijzers

Forum rechten