zModal Titel
X
geblgfdgfdlgsfdlg
7° C
MENU
  • in het nieuws
  • beauty
  • gezondheid
  • lifestyle
  • eten & drinken
  • celebs
  • video
  • Nieuwsbrief
in het nieuws
beauty
gezondheid
lifestyle
eten & drinken
celebs
video
Welkom bij Happylicious Forums.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 43
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Leeftijd
    26
    Reputatie Macht
    9

Geld vragen als cadeau

Hallo,

Binnenkort gaan wij samenwonen en we willen daarbij enkele vrienden en familieleden uitnodigen voor de housewarmingparty.

Nu hebben we wel nog enkele spulletjes nodig en ik weet eigenlijk niet of mensen een cadeau zullen geven voor als je gewoon gaat samenwonen maar toch heb ik een lijst aangemaakt bij de collishop van colruyt met enkele handige spulletjes die we wel kunnen gebruiken.

Omdat ikzelf ook nog niet zo lang werk (maar een paar maanden en nog niet vast) zou ook geld wel welkom zijn als eventueel cadeau.

Kan ik dit op het kaartje zetten als cadeautip met het symbool van een envelopje en vrijblijvend cadeaulijstje of is dit absoluut not done?

Ik weet dat het voor een geboorte of een trouw gedaan wordt. Maar dit is natuurlijk niet hetzelfde als samenwonen.

We willen vooral een feestje geven om ons huisje aan vrienden/familie te tonen en aan iedereen te laten weten dat we samenwonen maar een geschenkje is altijd wel leuk, niet?

De mensen hoeven voor mij ook geen cadeau mee te brengen hoor maar als ze het toch zouden willen doen wil ik hen liever een duwtje in de rug geven, om te vermijden dat we dingen krijgen die we absoluut niet nodig hebben t.o.v. dingen dat we echt wel kunnen gebruiken en dat we anders zelf nog moeten kopen van de zure centjes.

Hebben jullie al een housewarmingparty gegeven of er naartoe geweest en zoja werd dit dan op de uitnodiging geplaatst en hoe? En indien jullie zouden uitgenodigd worden naar een housewarmingparty, zouden jullie daarvoor dan een cadeautje willen geven of niet?

Misschien handig om weten: de mensen die we uitnodigen zijn vooral familieleden (de verste "rang" zal dan zijn neef/nicht) en ook enkele goede vrienden. De leeftijd van de mensen zal toch tussen de 30 en de 50 jaar liggen. Wat we hen willen voorschotelen zijn eigenlijk kleine hapjes zoals mini-pizza's, mini-loempia's, mini-pannenkoekjes, pudding, kaasblokjes, groenten met een dipsausje, chips, nootjes, mini-kommetjes soep en verder de gebruikelijke dranken: frisdrank, water, bier, kriek, schuimwijn, witte/rosé/rode wijn, koffie/thee.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    19

Re: Geld vragen als cadeau

Ik vind een cadeaulijstje wel kunnen.

Maar geld vragen... mij als gast zou dat tegensteken als dat zo op de uitnodiging staat.
    Als er dan zo'n envelopje bijstaat, lijkt het me altijd eerder een fundraising...
    If at first you don't succeed, try, try again. Then quit. There's no point in being a damn fool about it.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    0

Hmmm, ik ben nogal allergisch aan zo'n dingen, en het is niet echt de gewoonte om (veel) geld uit te geven aan homewarmings voor zover ik weet, wij hebben vooral drank en een paar prullen gekregen.

Bij familie ligt het misschien anders, maar zijn die sowieso niet meer geneigd een enveloppe te geven? Of ze vragen op voorhand wat je nodig hebt.

Ik zou er geen rekeningnummer bij vermelden, komt nogal 'greedy' over, vind ik he... En een cadeaulijst, tja, idem eigenlijk
    [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred]A chacun son chat[/COLOR][/FONT]

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    0

Tja...ook enkel mijn mening... zet erop wat je wil, ik geef nooit zomaar een envelop, zéker niet bij zoiets van gelegenheid.

Ik zou heel raar kijken als ik zo een uitnodiging krijg, laat staan dat er zo een hint opstaat ik zou het persoonlijk niet echt waarderen.

Zoiets doe je om trots te laten zien waar je nu woont, niet om cadeau's te krijgen. Ik gruwel van die cadeau-hype, die lijsten en die hinten naar geld.

maar da's alleen mijn mening he.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Apr 2004
    Reputatie Macht
    22

Citaat van: Lieselyke
    Zoiets doe je om trots te laten zien waar je nu woont, niet om cadeau's te krijgen. Ik gruwel van die cadeau-hype, die lijsten en die hinten naar geld.

Idem hier, ik zou zo'n dingen met plezier negeren en voor totaal iets anders meenemen
    Wil je aandacht of een koekje?

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Leeftijd
    26
    Reputatie Macht
    9

Ja inderdaad het leek mij ook een beetje "raar" maar een tijdje terug zijn we naar een verjaardagsfeestje geweest (ook in de familie) en toen heb ik een smsje gestuurd met de vraag wat ze nog nodig hadden of wat ze graag als cadeau zouden krijgen en dan kreeg ik daarop het volgende antwoord: wij zouden graag geld hebben want wij willen een plasma-tv kopen en het feestje heeft ons veel geld gekost. Dat vind ik dan net iets erger dan zo'n envelopje bij een uitnodiging.

Wat ik nu wel gedaan heb op de uitnoding die ik al voorbereid heb, is alle tekst met adres, datum, uur enz in 20 punt & dan heb ik een afbeelding van een pakje met daarnaast tip: en dan een afbeelding van een envelopje en vrijblijvende cadeaulijst maar dit staat dan wel maar in 12 punt zodat het toch niet echt onmiddellijk in het oog springt.

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    0

maar dat doe ik dan ook effectief. Pas op, ik probeer altijd iets leuks en origineels én nuttig mee te brengen. Maar komaan... dat vernondedikke al verwacht gaat worden dat je voor zoiets ook al (naast doop/babyborrel, communie, trouw, enzovoortenzoverder) 'moet' luisteren naar hinten.

Alle, ik versta het wel of ik probeer het te verstaan tenminste. Maar ik ben nieuwsgierig gaan wezen bij een vriendin, gaan kijken naar haar nieuwe woonst, en ik had helemaal niks bij.

Moet ik me nu dan schuldig voelen? we zijn naar binnen gegaan, ik heb overal eens mogen -moeten!!- gaan kijken, ik heb 'ooooh' en 'waaauuuw' gezegd en ze was zo trots als een klein kind.
    Zij blij, ik blij. Daar gaat het toch om?

bah, ik maak me daar altijd onnodig druk over, denk ik

Ik haaaaat feestjes en toestanden, gewoon omdat je tegenwoordig precies altijd maar moet 'terugbetalen' en 'bewijzen dat je een goede vriend bent' of alles daartussen .

Ik ga alleen naar mensen waar ik welkom ben voor wie ik bén, niet voor hetgene ik vastheb en dat een strikje rond zich heeft.

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Leeftijd
    26
    Reputatie Macht
    9

Nee uiteraard, maar zoals ik al gezegd heb, ik wil de mensen niet verplichten om iets te geven, ik verwacht dat ook niet (en nu weet ik dat jullie denken "waarom dan deze vragen&quot maar zoals ik al zei, ik weet dat er mensen zijn die iets zullen meebrengen & dan heb ik het liefst iets dat ik echt nodig heb, dat is toch ook fijn voor de mensen die het gegeven hebben, dat ze achteraf zien dat je het toch gebruikt ipv ergens op een hoopje te gooien of in de kast te laten staan.

Als ik nu onderaan in kleine lettertjes op de uitnodiging zet: "vrijblijvend cadeaulijstje" & we hebben van collishop zo'n kaartjes gekregen die ik er dan zou bijsteken. Is dat dan aanvaardbaar?

vollen bak Array
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Leeftijd
    29
    Reputatie Macht
    0

Het geeft de mensen nog altijd een stevige hint. Sommigen zullen niet anders durven dan iets te kopen uit die lijst, en anderen -zoals ik - zullen expres moeilijk doen en met bloemen of koekjes of zo afkomen.

Je wil er graag die kaartjes insteken, en je wil die tekst graag op je kaartje... zét dat er dan gewoon op ook

Er zijn altijd mensen die het makkelijker vinden zo, en mensen die het niet leuk vinden.

Maar je geeft de verkeerde signalen zo, en maakt het al een stuk minder informeel door zo...formeel te doen

Maar... je wilt duidelijk cadeau's, én dan nog eens iets dat je zélf hebt kunnen kiezen... dus doe het dan gewoon.

ik ga volgende keer toch ook maar eens vragen of mijn vrienden iets van me verwachten, ipv het vanzelfsprekend te vinden dat ze me gewoon voor mijn gezelschap vragen.

Andastra
    Guest

Ik vind eigenlijk ook echt van niet... Want vooral als je 't in 't klein drukt, maar dan toch zo'n duidelijk kaartje bijsteekt, njah...

Housewarming is niet direct een gelegenheid om "grote" kado's te geven. Toen wij naar die van een van onze beste vriendinnen gingen hadden we een fles wijn mee en ze had zeker niet meer verwacht...

Bladwijzers

Forum rechten