zModal Titel
X
geblgfdgfdlgsfdlg
7° C
MENU
  • in het nieuws
  • beauty
  • gezondheid
  • lifestyle
  • eten & drinken
  • celebs
  • video
  • Nieuwsbrief
in het nieuws
beauty
gezondheid
lifestyle
eten & drinken
celebs
video
Welkom bij Happylicious Forums.
Pagina 501 van de 687 EersteEerste ... 401451491499500501502503511551601 ... LaatsteLaatste
Resultaten 5.001 tot 5.010 van de 6861

Onderwerp: Dukan Dieet

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Leeftijd
    25
    Reputatie Macht
    0

Re: Dukan Dieet

Een vitalinea fruityoghurtje 0% vet en 0% toegevoegde suikers mag wel met een maximum van 2 per dag (wel niet aangeraden tijdens de aanvalsfase, maar 1tje kan niet zoveel kwaad)

de truc bij dit dieet is dat je het lekker houd voor jezelf, anders hou je het niet vol.

je kan ook aroma's kopen en in je platte kaas doen, bijvoorbeeld aardbei aroma

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Leeftijd
    46
    Reputatie Macht
    0

@Kisje; Je kunt ook op het dukanrecepten topic kijken daar staat ook variatie genoeg.
    En succes !!!
    41 jaar, 2 kinderen: 17 en 15
    opnieuw FASE 2
    31-1-11: 89,8kg
    9-3-12: 75kg
    af 14,8kg
    nog 5,3kg

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Leeftijd
    42
    Reputatie Macht
    0

Hallo allemaal,

Na zoveel positieve geluiden mbt het Dukan dieet gehoord te hebben, ben ik vandaag ook begonnen. Ik ben al 7 kilo afgevallen met het ziekenhuisdieet, maar daar sta ik nu al 'n tijdje mee stil, vandaar dat ik het Dukan dieet ga proberen. Een vriendin van mij is al 17 kilo kwijt geraakt met dit dieet, dus dat is al 'n hele motivatie. Ook als ik jullie verhalen zo lees, wordt ik er alleen maar enthousiaster van. Ik wil nu nog graag 8 kilo kwijt, en dat gaat me lukken ook;-).

Heb vandaag de pannenkoekjes gebakken en bovenverwachting smaken ze ontzettend goed. Ik heb alleen wat moeite mbt het avondeten in de aanvalfase. Ik heb al lekkere recepten gevonden, maar deze zijn allemaal met groenten en dat is in de aanvalfase verboden. Hebben jullie misschien tips hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de avondmaaltijden lekker/smakelijk kan maken?

Alvast bedankt, en iedereen ontzettend veel suc6 gewenst!

Groetjes, Goglezzz

P.s Charlotj1991, waar kan je de aardbei aroma kopen?
    Vrouw 36 jaar
    start 02/04/11

-startgewicht:86,2
    -huidig gewicht: 76,4
    bezig met fase 2

op dreef Array
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Reputatie Macht
    0

@Goglezz Op de Dukan site zijn alle aroma's te koop, maar als je even Googled vind je w.s. wel meer adressen. De Dukan site was nl tot heden nogal langzaam met het leveren. Zelf heb ik de aroma's op internet bij ebay gevonden, maar dat is in Duitsland. In Nl is ook een taartenwebshop die van alles verkoopt.

@kisje er staan inderdaad heel veel recepten op het receptentopic, ook op het Nl forum http://dukandieet-forum.nl/?page_id=4 zijn veel recepten te vinden. Ook wel voor fase 1.

@ CharlotJ1971 Voor wat betreft de fruityoghurtjes, dat is echt een kwestie van uitproberen. Het is kennelijk niet zomaar dat er een max aan zit. Er zijn regelmatig mensen die er op stagneren, daarom heb ik ze in het begin niet genomen, en nu heel af en toe, met name in de kwarktaart.

@Charlie Gewoon posten, je kunt toch altijd aangeven dat jij iets doet maar dat het niet perse helemaal Dukan proof is. Ik denk dat de meesten van ons een soort eigen versie hebben ontwikkeld. Voor de een is dat met groenten, en voor de ander is het weer wat anders. Er zijn er maar weinig die het echt tot op de letter volgen hoor.

En ik hoop ook dat de rest blijft posten, we kunnen allemaal altijd van elkaar leren, en het zal best wel blijven gaan met ups en downs.

Update van mijn slaapdag.

Ik heb vanmiddag de witte chocolade gemaakt, het moet wel heel lang afkoelen en uitharden, maar het is lekker. De bodem van de chocoroulade was geen succes, die was veel te bros. Ik ga het denk ik een keer proberen met het recept van mijn broodje en dan wat dunner, die is nl veel soepeler als het net uit de oven komt.

Vandaag weer de rabarber gemaakt, een halve kwarktaart dan maar omdat de bodem van de chocoroulade mislukt was, de witte chocolade, en vla. Ik heb in Duitsland eindelijk pakjes bourbon vanillevla gevonden, zonder suiker en andere toevoegingen, magere melk erbij gedaan, zoetstof en wat rumarome, staat nu af te koelen.

Verder vandaag een eiwitdagje, en de zalmpakjes in de oven gemaakt, voor de smaak beetje tomaat en paprika erbij, en gesneden magere vleeswaren. Was lekker. Ik heb gelukkig geen enkele moeite met varieren, ben daar wel blij om anders zou het me ook snel zijn gaan vervelen denk ik.

Wat ik dan zoal eet:

tilipaliafilet of andere vis met of zonder groente,
    zalmtaart,
    vispakjes in de oven,
    maaltijdsalade met vlees of vis,
    kipshoarma,
    Surinaamse of Indische kippepoten,
    gehaktschotel,
    de gehaktpizza
    of de gehaktlasagna van groentes,
    carpaccio met sla,
    mix van garnalen, rivierkreeftjes etc,
    vlees met tandoorikruiden
    rundvlees gekookt met kruiden en/of groente
    een keer een omelet met vis of groente
    dikke plakken gekookte ham of kalkoen gesneden met ui/papr en groentes

Ik eet geregeld kwark of de vanillevla, rabarber en diverse groentes op de groentedagen en natuurlijk het dagelijkse broodje van haver en tarwezemelen.

Ik ben wel altijd op zoek naar leuke recepten en blij als ik weer op een nieuwe link stuit, zoals in de nachtdienst van een paar Duitse sites, daar komen de nieuwe recepten ook vandaan.

Nu 1 jaar rond de 70 kilo !!

12-01-11 - 98,9 kilo start Dukan
    05-11-11 - 70 kilo streefgewicht behaald
    22-08-12 - 70 kilo start Fase 4

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Nov 2010
    Leeftijd
    25
    Reputatie Macht
    0

witte chocolade gemaakt?

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Feb 2011
    Leeftijd
    46
    Reputatie Macht
    0

@Charlotje: Het staat bij de recepten

Ik ga morgen ook kokkerellen, wat zien die receptjes er weer lekker uit Gonny... Met die witte chocolade voorzie ik ook weer leuke varianten...

Ik zal zo ook een lekker receptje plaatsen met prei en zalm. Smaakte heerlijk en heb voor man en kinderen hetzelfde gemaakt maar dan een laag aardappelpartjes bovenop gedaan.
    41 jaar, 2 kinderen: 17 en 15
    opnieuw FASE 2
    31-1-11: 89,8kg
    9-3-12: 75kg
    af 14,8kg
    nog 5,3kg

op dreef Array
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Leeftijd
    42
    Reputatie Macht
    0

goeienavond
    het herpakken is vandaag in het water gevallen... vanochtend heb ik nog "gewoon" ontbeten maar wou de rest van de dag dan wel "dukannen"

maar we zijn vandaag 10 jaar getrouwd en m'n man & kids weten hoe erg ik van een glaasje champagne houd en ook van ijs... en dus wilden ze me daar ook mee verwennen
    de gezichtjes van m'n kleine meisjes die zo glunderden toen ze me verrasten... dan kon ik toch geen neen zeggen? (zeker omdat ik toch nog niet echt begonnen ben)
    dus heb ik al een glaasje champagne gedronken en een grote ijscoupe gegeten (met slagroom!)
    het sporten dat ik vanavond nog wou doen, is er ook bij ingeschoten... k zal me vanaf morgen dus xtra mogen inspannen! dan ga ik er echt weer helemaal voor!

k moet dringend ook wat bijlezen op het receptentopic en nog wat nieuwe ideetjes zoeken, zodat ik zeker volhou!!! (voor morgenmiddag alvast kippenslaatje gemaakt: stukjes gekookte kip, gekookt eitje geplet, magere kwark, enkele kappertjes, een fijngesnipperd uitje en veel bieslook en peterselie); voor morgenavond weet ik het nog niet... waarschijnlijk maak ik een bouillon klaar met gehakt of een hamburger met ajuin & augurk

op dreef Array
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Reputatie Macht
    0

Citaat van: smulpaap
    @Charlotje: Het staat bij de recepten

Ik ga morgen ook kokkerellen, wat zien die receptjes er weer lekker uit Gonny... Met die witte chocolade voorzie ik ook weer leuke varianten...

Ik zal zo ook een lekker receptje plaatsen met prei en zalm. Smaakte heerlijk en heb voor man en kinderen hetzelfde gemaakt maar dan een laag aardappelpartjes bovenop gedaan.

Ik doe vaak dingen met prei, echt een lekkere smaakmaker. Ook met vis en zalm. Als een soort bodem onder de vis. Aanbraden met ui, paprika etc. Dan in de ovenschaal en vis erop. Op de vis een mengsel smeren van magere creme fraiche of magere roomkaas of met mosterd of met tandoorikruiden. mmmm
    Nu 1 jaar rond de 70 kilo !!

12-01-11 - 98,9 kilo start Dukan
    05-11-11 - 70 kilo streefgewicht behaald
    22-08-12 - 70 kilo start Fase 4

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Leeftijd
    45
    Reputatie Macht
    0

DUKANDIEET - Cruisefase - Dag 47 :

Gelijke stand op de weegschaal in vergelijking met gisteren.
    Van 103,7 kilo naar 92,1 kilo in 8 weken tijd.
    Precies 11,6 kilo is er nu reeds af.
    Vrouw 40 jaar, 2 kinderen
    Streefgewicht : 65 kg
    Startgewicht Ma. 28/03/2011 : 104,7 kg
    Herstart op Ma. 21/05/2012 : 100,0 kg

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Apr 2011
    Reputatie Macht
    7

Goedemorgen! Ook bij mij gelijke stand nog steeds helaas na een eiwitdagje. -6 kg totaal..

Mijn bestelling op de Dukan site ging helemaal mis! Eerst duurde het 2 weken! Toen kreeg ik het, was het een totaal verkeerde bestelling van iemand anders! ( dus als iemand 2 pakken haverzemelen mist ;-) ) Contact opgenomen met Dukan site maar totaal geen reactie! Slechte zaak hoor!! Was bestelling van 85€!!

Bladwijzers

Forum rechten