zModal Titel
X
geblgfdgfdlgsfdlg
7° C
MENU
  • in het nieuws
  • beauty
  • gezondheid
  • lifestyle
  • eten & drinken
  • celebs
  • video
  • Nieuwsbrief
in het nieuws
beauty
gezondheid
lifestyle
eten & drinken
celebs
video
Welkom bij Happylicious Forums.
Pagina 51 van de 687 EersteEerste ... 41495051525361101151551 ... LaatsteLaatste
Resultaten 501 tot 510 van de 6861

Onderwerp: Dukan Dieet

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Jul 2004
    Leeftijd
    55
    Reputatie Macht
    15

Re: Dukan Dieet

Deze citroenmuffins heb ik gebakken si vanmiddag, omdat ik zin had in zoet...
    Onze lieve Troy, voor altijd in ons hart...
    Maar ook een nieuwen in ons hart, onze Balou!!

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    13

Vrije porties Rios!
    Ik had voor gisteren vb 2 grote stukken zalm gekocht. Eentje klaargemaakt, en had meer dan genoeg. Maar als je der twee wil eten, dan doe je dat gerust.

En als je dan nog 'ns zo'n cheesecake mag eten, heb je dus helemaal niet 't gevoel dat je op dieet bent.
    Al moet ik nu wel eerlijk zeggen dat ik al uitkijk naar de volgende fase, waar je om de andere dag groentjes mag eten, want die mis ik wel een beetje.
    - Il faut faire de la vie un rêve, et faire d'un rêve une réalité -

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    13

Citaat van: Perla

Deze citroenmuffins heb ik gebakken si vanmiddag, omdat ik zin had in zoet...

En, heeft 't gesmaakt? Zo ja, dan probeer ik het ook wel eens
    - Il faut faire de la vie un rêve, et faire d'un rêve une réalité -

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Sosua, Puerto Plata, Dominicaanse Republiek
    Leeftijd
    50
    Reputatie Macht
    11

Hoi Perla, die zien er lekkeuuuur uit !! Geef je het receptje eens?? Dan kunnen we die ook allemaal maken .. Bij deze geboren: de Perla Muffins
    Start: 19/02/2013
    Grootte: 1m76
    Start: 84kg
    Huidig: 84kg
    Verlies: 0kg
    Doel: 74kg nu nog 10kg

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Reputatie Macht
    0

Okay, die Cankao heb ik al zien staan in de Colruyt, deze ga ik al zeker meebrengen.
    Ga er wel wat moeten inkomen denk ik, heb zo nog niet echt een lijstje gemaakt wat ik allemaal nodig heb.
    Dronk nu soms een proteïnedrankje (poeder met magere melk), vermoed dat dit wel toegelaten is? Vind dat vooral handig voor onder de middag op het werk.

Kijk er wel naar uit om in er in te vliegen, daarnet genoten van mijn laatste grote zonde voor de start
    Moet wel maar 5 kilo kwijt, dus dat zou geen probleem mogen zijn hoop ik.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Reputatie Macht
    0

Eindelijk...
    Na van donderdag tot donderdag ongeveer hetzelfde te wegen heb ik van donderdag tot nu een duik gemaakt van 1.2Kg!! Er is dus nog hoop ook al blijf je even "hangen"!!!

Los van mijn streefdoel heb ik nog een tussendoel, <100kg tegen nieuwjaar. En het ziet er naar uit dat ik dat ga halen

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Nov 2006
    Sosua, Puerto Plata, Dominicaanse Republiek
    Leeftijd
    50
    Reputatie Macht
    11

Super Duvel !!
    Start: 19/02/2013
    Grootte: 1m76
    Start: 84kg
    Huidig: 84kg
    Verlies: 0kg
    Doel: 74kg nu nog 10kg

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Leeftijd
    33
    Reputatie Macht
    8

Hey,

ik heb net het boek van het Dukandieet gelezen tot en met de cruisefase en begin morgen met de aanvalsfase.

Ik heb echter nog een paar vraagjes waarop ik hoop dat jullie zullen kunnen antwoorden:

In het boek staat duidelijk dat je geen olie of boter mag gebruiken om iets te bakken. Bij sommige recepten staat er echter wel dat je een paar druppels olie in een antiaanbakpan moet druppelen en er dan in moet bakken.
    Mag olie nu wel of niet?

Paraffine olie is toegestaan maar die zou niet mogen verhit worden, dus enkel voor dressings?

Want bv de pannenkoek die je voor 's morgens kan maken zie ik niet goedkomen zonder iets van vetstof.
    Ik weet dat er zoiets bestaat als een omeletmaker voor de microgolfoven. Da's een doosje waarin je je eimengsel doet, je sluit het en dan enkele minuten in de microgolf en je omelet is klaar. Zou dit ook werken voor de pannenkoek?

De pannenkoek zou aangeraden worden om de haverzemelen in te vermengen. Mengen jullie deze ook in andere gerechten?

Ivm beweging: er staat dat je tijdens de 1° fase 20min. en tijdens de 2° fase 30min. per dag moet wandelen. Mag dit ook vervangen worden door andere sport? Ik zit namelijk regelmatig op mijn hometrainer (fiets) en kan dit makkelijk dagelijks doen.

Hebben jullie ideeën voor de lunch? Voor 's morgens denk ik dat de pannenkoek of zelfgemaakte muffins het beste zijn. Voor 's avonds zou ik liefst vaak een vispappilon bereiden. Maar voor de lunch zit ik een beetje vast. Lunch- (en andere) recepten zijn dus meer dan welkom.

Uiteraard zijn alle tips eveneens welkom!

Alvast bedankt voor jullie hulp en tips.
    Live today, you never know what tomorrow will bring!

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Reputatie Macht
    7

Citaat van: Duveltje4
    Eindelijk...
    Na van donderdag tot donderdag ongeveer hetzelfde te wegen heb ik van donderdag tot nu een duik gemaakt van 1.2Kg!! Er is dus nog hoop ook al blijf je even "hangen"!!!

Los van mijn streefdoel heb ik nog een tussendoel, <100kg tegen nieuwjaar. En het ziet er naar uit dat ik dat ga halen

Geweldig goed nieuws is dat Duveltje! Jouw inzet loont!
    Blijf zo verder doen en ge gaat stràlen op dat huwelijksfeest!
    En ondertussen al uitkijken naar genieten met de feestdagen en dat 'tussenfeestje'(doel) vieren.

Hier ook goed nieuws deze ochtend op de weegschaal : vandaag na exact 8weken 'Dukan' : -11,6 kilo er af :-)
    Nog een 700g te gaan en ik kan volkoren bokes met kaas eten

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Reputatie Macht
    7

Welkom Steffyke,

Goede beslissing Dukan :-)
    (het werkt écht)

Ivm je vragen : ben ook niet dé deskundige, soms is het al eens 'aanvoelen' hoe je er beste mee omgaat.
    Zo zijn er restaurant-etentjes etc waar je dan een eigen balans dient in te zoeken, zo ook met de richtlijnen van het boek.
    De haverzemelen doe ik persoonlijk in yogurt0% of platte kaas0% als ontbijt(in combinatie vaak met een fruitvariant 0%.)
    De pannekoek bakken zoals met dat microgolfpotje:lijkt mij best ok.
    Dukan raadt aan géén olie te nemen, maar mijn pan voor een pannekoek smeer ik dan in met 1 a 2 druppeltjes olie die ik dan verder inwrijf met een keukenrolpapiertje. Je kan dat niet echt 'vetstof' noemen. Had het toch ergens gelezen dat zoiets mocht.
    Met wandelen bereik je méér dan met fietsen. Volgens mij heeft het te maken met je spijsvertering. Tegenwoordig ga ik wandelen nà het eten en voel mij daar goed bij. Ook al doe ik niet de exacte voorgeschreven tijd, maar een kortere toer die hier zo praktisch uitkomt in mijn wijk.
    Lunch(op 't werk) is bij mij afgewisseld rolletjes fijne charcuterie en ook al eens een blikje makreel of sardientjes of tonijn. Ben ik thuis voor lunch, dan bak ik vaak een omelet met iets van magere vleeessorten in(kalkoenblokjes, magere ham, gerookt vlees)of al eens scampi op de gril of garnalen zo los gegeten. Eens de groentedagen erbij komen (nà de aanvalsfase)dan is het makkelijker om er een slaatje bij te voegen, of al eens rauwe worteltjes of paprikareepjes etc...
    De paraffine olie staat hier, maar heb die nog niet gebruikt... Had er geen behoefte aan, er is zoveel keuze en honger lijden is er niet bij. Af en toe wel eens drang naar 'zoet', maar daar heb je vele mogelijkheden om zelf te bakken, niet moeilijk. Enkel onthouden dat suiker, vetten en room en volle producten te mijden zijn. Met platte kaas en yog(beiden 0%vet)en oa maïzena kan je al heel wat maken. De eieren zijn een zegen!

Veel succes toegewenst! ook aan alle andere nieuwe starters!

Bladwijzers

Forum rechten