zModal Titel
X
geblgfdgfdlgsfdlg
7° C
MENU
  • in het nieuws
  • beauty
  • gezondheid
  • lifestyle
  • eten & drinken
  • celebs
  • video
  • Nieuwsbrief
in het nieuws
beauty
gezondheid
lifestyle
eten & drinken
celebs
video
Welkom bij Happylicious Forums.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34
    komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Reputatie Macht
    0

Afstandsonderwijs Bachelor Sociaal werk Katho

Lieve mensen,

er zijn hier al heel wat threads over afstandsonderwijs, voornamelijk over verpleegkunde. Ik heb een bachelor in het secundair onderwijs en ga in september starten met de bachelor sociaal werk in afstandsonderwijs aan de Katho.

Zijn er hier mensen met ervaringen, gedachten, ideeën hierover? Laat maar horen!

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Leeftijd
    28
    Reputatie Macht
    0
    Zelf heb ik kleuterleidster geprobeerd via katho afstandsonderwijs.
    Goede school maar zwaar.
    Ik ben gestopt omdat ik terug werk.

Als je discipline hebt en een wil hebt. Gaat het u zeker lukken

Groetjes

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Leeftijd
    26
    Reputatie Macht
    0
    Hoi,

Ik ben ook van plan om vanaf September de opleiding bachelor sociaal werk via afstandsonderwijs te doen.
    Ik twijfel enkel nog tussen Katho of Hub :-)
    Heb jij al contact gehad met Katho? Zoja, kan je mij misschien wat meer info vertellen over 'hun werking' , etc..

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    8
    Hey iedereen, ik zit in het tweede jaar afstandsonderwijs (toegepaste psychologie) @ Katho. Op veel vlakken een goede school, goede docenten enz. Het is wel relatief zwaar maar het is toch zeker te doen, het hangt ook een beetje af van je persoonlijke situatie he. Ik werk voltijds en heb ook een kindje van 1,5 jaar dus doe geen volledig leerplan, maar zo'n 10 vakken per jaar ipv ongeveer 15.

Ik heb er iig geen spijt van en moet er niet aan denken op te geven!
    Wilskracht is met momenten wel nodig, maar bon das met alles als je iets wil bereiken.
    Veel succes aan de nieuwe starters!

Grtjs Eylissa

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    8
    @Smoothie147

Ivm hun werking, in het begin van het jaar kies je de vakken waarvoor je wilt inschrijven (je hebt wel enkele kansen in de loop van het jaar om vakken toe te voegen of te verwijderen zonder kost of verlies van credits).

Je boeken haal je in een kleine standaardboekhandel in de buurt en de cursussen in het gebouw. Verder heb je toegang tot het on-line platform (Toledo) waar je per vak of over de opleiding bijkomende informatie vindt (zoals jaarkalender, fora van de vakken enz).

Meestal op vrijdag zijn er contactmomenten (gemiddeld 1x om de 2 weken) waar de hoogtepunten van de vakken worden overlopen en de verwachtingen naar het examen. Je kan dan ook je vragen over de inhoud van de cursus stellen. Meestal is er 1 contactmoment per vak. Het helpt zeker, maar door het werk ga ik meestal niet en toch bered ik me, dus tja, een handige extra maar geen verplichting.

Verder heb je verschillende examenmomenten, 1 door het jaar en een inhaalmoment in juni (eerste zit). Zelfde principe voor tweede zit (hoewel je dit inhaalmoment enkel onder bepaalde voorwaarden mag gebruiken, zoals verschillende examens op dezelfde datum indien je lessen van twee verschillende jaren volgt enz).

Opnieuw, de docenten zijn meestal zeer compentent en behulpvaardig, alleen met Toledo had ik de eerste maanden wat moeite, maar loopt op den duur ook allemaal op rolletjes!

Als je de tijd & motivatie hebt zou ik zeker zeggen, ervoor gaan. Ik heb al zoveel bijgeleerd dat ik ook in het dagelijkse leven kan gebruiken. Ik ben dus zeker fan

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Reputatie Macht
    0
    Ik werk ook voltijds, maar kan overuren opvragen op vrijdagen (komt goed uit want de examens zijn op vrijdagen). Ik heb er ongelofelijk veel zin in, ik weet dat het veel zwoegen zal zijn (vooral als ik eens iets niet begrijp en het zelf maar zal moeten zien op te lossen).

Mijn plan is om doorheen de week een 15tal uur te studeren, ik hoop dat het daarmee zal lukken. Ik zal het zien of dat doenbaar is, of als ik een tandje bij zal moeten zetten.

Ik heb nog geen kinderen, dus daar win ik natuurlijk wel wat tijd mee. Heb natuurlijk wel nog steeds een huishouden. Mijn man gaat dit jaar ook studeren voor 3 jaar, maar via avondschool (graduaat). We zullen dus elkaar kunnen begrijpen als we het stressy hebben, of even geen tijd hebben.

@Eylissa: hoeveel uur studeer jij ongeveer per week? waren de examens zwaar?

Lieve groetjes!

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    8
    @Moira, ik ben een verschrikkelijk slecht voorbeeld op gebied van organisatie en voorbereiding... :-s
    Ik ben een expert in het beginnen instuderen 1 week voor de examens om dan serieus in de problemen te komen. Ik ben altijd net op tijd klaar met blokken (want heb wel een gemiddelde van 14/20) maar doordat ik op korte tijd veel in m'n hoofd stomp onthou ik het minder goed op langer termijn.

Afhankelijk van de studiebelasting van het vak studeer ik tussen de 20 en 40 uur per vak (maar dus niet netjes verspreid in tijd).
    20 uur is echt wel kantje boordje, voor zwaardere cursussen is dit dus zeker niet voldoende.

De examens op zich waren tot nu toe niet heel zwaar, er worden niet zo heel veel strikvragen gesteld ofzo, dus als je je theorie kent valt het goed mee.
    Ik vind wel dat ze veel strenger zijn op taken, daar moet je dus echt wel goed op voorhand aan beginnen. (In het eerste jaar heb ik mezelf moeten delibereren voor een 9/20 terwijl ik er enorm veel werk in had gestoken...)

Een gemiddelde van 15u per week (indien je het consequent toepast) lijkt me een mooi voornemen. Zo heb je nog wat tijd voor een sociaal leven en ben je toch ook regelmatig met je school bezig.

Fijn dat je zo er zo naar uitkijkt, ik deel je enthousiasme!
    Groetjes!

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Leeftijd
    26
    Reputatie Macht
    0
    Dus als ik het goed begrijp zijn de lessen enkel op vrijdag maar zijn deze niet verplicht?
    En de examens vallen ook enkel op vrijdag?

Nog een vraagje: rond welk uur begint de les/het examen dan meestal? (Omdat ik van Leuven moet komen en met het openbaar vervoer, is wel een eindje... en dit zal zeker meespelen in mijn beslissing van welke school)

aan't roderen Array
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Leeftijd
    34
    Reputatie Macht
    8
    Yep correct, als je enkel vakken van hetzelfde jaar volgt is er geen overlap en volgen de lessen (en eventueel examens) elkaar gewoon op door de dag (bv eerst een les en in de namiddag een examen).
    Meestal beginnen de lessen rond 10.00u of 10.45, exceptioneel gebeurt het dat het om 9.00 of heel uitzonderlijk om 08.30 begint (ze weten dat veel mensen van ver komen en proberen hier rekening mee te houden. Dit jaar was er maar 1 les dat om 8.30 begon).

Je krijgt volgens mij ook een gratis lijn-buspas voor de rit van het station naar school, maar ben niet zeker waar je er nog mee naar toe kan (ik ga altijd met de auto, dus ben de kaart nooit gaan afhalen)...

komt pas aan Array
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Reputatie Macht
    0
    Bedankt voor de info Eylissa, zaterdag ga ik me inschrijven. Heb jij ook sociologie gehad in het eerste jaar, want ik heb gezien dat er daar een keuze is tussen examen en paper. Vind die paper wel interessant...

Bladwijzers

Forum rechten