zModal Titel
X
geblgfdgfdlgsfdlg
7° C
MENU
  • in het nieuws
  • beauty
  • gezondheid
  • lifestyle
  • eten & drinken
  • celebs
  • video
  • Nieuwsbrief
in het nieuws
beauty
gezondheid
lifestyle
eten & drinken
celebs
video
Welkom bij Happylicious Forums.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: rouwen

op dreef Array
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Reputatie Macht
    0

rouwen

hallo,

Mijn moeder is over 4 jaar haar levensgezel (mijn stiefvader) verloren, na meer dan 20 jaar samen te hebben geleefd.
    De eerste maanden zat ze in een diepe put, veel verdriet, wat heel normaal is. Ze was zodanig "in de ban" van het verlies van mijn stiefvader, dat ze zelfs dacht hem 's avonds naast haar te zien zitten in de zetel, of een schim te zien. Ze vertelde me ook toen dat ze soms een lichte aanraking op haar wang kon voelen....
    Volgens mij allemaal verbeelding, doordat het loslaten heel moeilijk ging en nog steeds is....

Mijn moeder en stiefvader sliepen elk apart, doordat hij heel hard snurkte. Hij sliep in de logeerkamer. Als hij naar buiten ging zette hij altijd zijn pantoffels onder zijn bed.
    Wel, nu 4 jaar na zijn overlijden staan zijn pantoffels er nog!
    Telkens ik voorbij de logeerkamer kom, zie ik die staan en dat vind ik niet enkel raar maar ook een beetje eng.

2 jaar geleden heb ik voor mijn moeder een "memorybox" gekocht om zo de spullen waaraan ze gehecht is van hem er in te bewaren. Dat heeft ze ook gedaan, zijn portefeuille, horloge, gsm, zelf een haarborstel met nog haar erin heeft ze erin gestopt.
    Maar die pantoffels....die staan nog steeds onder het bed.
    Ik heb al meerdere keren willen vragen waarom ze die op dezelfde plaats wil laten staan,maar ik krijg het niet over mijn lippen.

Nu komt er sedert enkele weken een poetsvrouw bij mijn moeder, omdat het poetsen moeilijker verliep. Nu wil ik wel eens weten van mijn moeder of die poetsvrouw het nog niet heeft opgemerkt en er vragen heeft over gesteld. Dus is het misschien nu wel mogelijk om mijn moeder ermee te confronteren. Want dat is juist wat ik al 4 jaar vermijdt.

op dreef Array
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Reputatie Macht
    0
    we zijn nu een maand verder en heb nog geen enkele reactie gekregen....raar...weet niemand dan wat ik het beste moet doen?

goe bezig Array
    Ingeschreven
    Feb 2004
    Leeftijd
    41
    Reputatie Macht
    18
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dinny Bekijk berichten
    we zijn nu een maand verder en heb nog geen enkele reactie gekregen....raar...weet niemand dan wat ik het beste moet doen?
    Goh, het is een triest verhaal. Maar op dit forum komt bijna niemand meer. Vandaar ook dat je geen reacties krijgt. Ik kan je geen advies geven, behalve dat bij een pathologische rouwverwerking mogelijk professionele hulp kan baten. Wat jij kunt doen weet ik niet.

Veel sterkte in ieder geval!
    The only thing you have to fear is fear itself... ongeacht wat je doet in het leven

Bladwijzers

Forum rechten